"Отново заедно"

07/15/2022

Тази година за пореден път ученици от СУ "Неофит Рилски", които постигнаха най-високи резултати в обучението през изминалата учебна година бяха възнаградени с почивка на морето по НП "Отново заедно". С вълнение споделиха своите преживявания тук: 1-ви ден: Заредени с много енергия, отпътувахме от Харманли към Бургас и първата ни спирка бе борда на катамаран Анастасия. Отплавахме към остров Света Анастасия. Обядвахме на острова и опитахме лимонадата от Лекарницата. Пристигнахме в хотела и се запътихме към басейна с интересните водни атракции, с които се дозаредихме положително. 2-ри ден: След като закусихме се отправихме на мисия за шоколадов тен на плажа. След обяда бяхме на разходка в Стария град на Несебър, след което посетихме Камилски парк. Там имахме възможността осен да нахраним камилите, да ги яздим! Денят завърши с вкусна вечеря и дискотека край басейна. 3-ти ден. Събудихме се заредени с много енергия и след закуска се спуснахме към брега на морето, където играхме волейбол, плувахме и заедно се забавлявахме на плажа. Обядвахме и потеглихме към Поморие. Първата ни спирка беше "Кухата куполна гробница". Останахме очарования от разказвача-гид там, който ни накара да забравим колко бързо тече времето. Разказа ни за внушителните размери на гробницата, изградена от камък и тухли, с уникален гъбообразен купол. След единствена по рода си, на Балканския полуостров, гробница, която ни впечатли, се оправихме към единственият в Източна Европа Музей на солта. Той се намира на брега на Поморийското езеро. Там бяхме добре посрещнати и чухме историята на музея и на солта. Върнахме се обратно в хотела, сложихме банските и се отправихме към големите пързалки край басейна. Вечеряхме и се насладихме на вечерния концерт, където участваха и деца от нашата група. 4 - тият ден започна подобаващо рано с вълнение за изгрева, който посрещнахме. Разбира се, запечатахме тези моменти със снимки и видеа. Имахме време за плаж и забавления на брега. Следобед тръгнахме за морската столица - Варна. Първата ни спирка беше възхитителният манастир "Аладжа". Всички бяхме заинтригувани от историята на манастира, разказана изключително увлекателно от нашата екскурзоводка Бонка. Атмосферата беше различна и запомняща се. Имахме свободно време да разгледаме центъра и морската градина във Варна. Някои от нас посетиха археологическия и историческия музей, които също бяха в близост. Нашият любим спасител Маргарит ни организира дискотека на плажа. Атмосферата беше изключително приятна, посрещнахме и супер луната, която по съвпадение беше същата вечер. Всички си прекарахме страхотно с музика и танци. 5 - тият ден имахме привилегията да се насладим на прекрасното море. Забавлявахме се с различни игри и танци на брега и морето. Спасителят ни съпровождаше и осигуряваше сигурност по всяко време. През следобедните часове бяхме на басейна. След вечеря бе организиран концерт от аниматорите на хотела, в който участваха и нашите съученички Мария Пиер и Кристияна от 10А. След тяхното очарователно представяне се отправихме към центъра на Ахелой. Имахме свободно време за разходка или ресторант. 6-ти ден се събудихме заредени с енергия и малко тъга, че приключението ни тук е към своя край. След закуска се насладихме на морския пейзаж, който ще ни липсва. На обяд отпътувахме към античния град Кабиле. Там посетихме Археологическия музей, където беше много интересно да чуем за античната му история и артефакти. С песни и шеги неусетно пристигнахме в нашият град Харманли. Останахме очаровани и с незабравими спомени от цялата почивка. Надяваме се догодина по това време да се съберем по същия повод, със същите хора и да опознаем ново място!